Se indholdet

Opel Connect tjenester FAQ

Find de oftest stillede spørgsmål og svar om Opel Connect. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, kan du kontakte en af vores forhandlere. Du kan finde din nærmeste forhandler her. Alternativt kan du sende din henvendelse ind via kontaktformularen på siden her.
Planlægning af elektriske ture
Hvad er e-ROUTES, og hvordan kan jeg bruge det?
1. Hvad er e-ROUTES?

e-ROUTES er en smartphone-navigationsapp til elektriske biler, der kan spejles via Android Auto og CarPlay.

 

Den viser tilgængelige stationer i nærheden og hjælper dig med at planlægge ture ved at foreslå de bedste ladestop undervejs og den optimale opladningstid for hvert stop. Dine ture tilpasses konstant til omstændighederne, da appen tager højde for forholdene i realtid (trafikinformation, tilgængelighed af ladestationer, vejr, opladningstilstand osv.)

2. Er min bil kompatibel med e-ROUTES?
I øjeblikket er e-ROUTES kun tilgængelig for visse elektriske biler. For at kontrollere, om du er berettiget, skal du logge ind på din MyOpel-app eller i Opel Connect Store og tjekke listen over tilgængelige tjenester for din bil. e-ROUTES kan vises som en individuel tjeneste eller som en funktion i Connect PLUS. Hvis e-ROUTES vises i en eller anden form, er din bil berettiget.
3. Er min smartphone kompatibel med e-ROUTES?
Hvis du vil vide, om din smartphone er kompatibel, skal du lede efter e-ROUTES i Apple Store eller Google Play. Når du har fundet appen, skal du trykke på INFORMATION for at tjekke, hvilket operativsystem der kræves. Hvis din smartphone har det system eller en senere version, er den kompatibel.
4. Hvor kan jeg læse om priser og abonnere på e-ROUTES?
Besøg Opel Connect Store og log ind med din MyOpel-konto for at finde oplysninger om priser og om, hvordan du abonnerer.
5. Jeg har allerede en kontrakt, der inkluderer e-ROUTES. Hvordan kan jeg begynde at bruge e-ROUTES-appen?

Når du har tegnet en kontrakt med e-ROUTES i Opel Connect Store, skal du gennemføre tilknytningsprocessen i MyOpel-appen. Hvis du allerede har gjort det for en anden tjeneste/funktion, behøver du ikke gøre det igen.

Gå derefter til Apple Store eller Google Play og download e-ROUTES. Vælg Opel, indsæt dine MyOpel-legitimationsoplysninger, og tryk på log ind for at begynde at bruge e-ROUTES.

6. Jeg ejer to biler, som er kompatible med e-ROUTES, kan jeg bruge den samme app til begge biler?

Ja, det kan du godt.

 

  • Hvis begge biler er af samme mærke: Når du har valgt mærke og logget ind i appen, kan du ændre din foretrukne bil ved at trykke på "Skift bil".

 

  • Hvis bilerne er fra forskellige mærker: Vælg det mærke, du vil bruge i øjeblikket, og log ind med den tilsvarende mærkekonto. Hvis du vil skifte til en bil fra et andet mærke, skal du logge ud og vælge det andet mærke ved at logge ind med den tilsvarende konto.
7. Jeg er allerede logget ind i e-ROUTES-appen. Hvordan bruger jeg den?

Find ladestationer i nærheden

e-ROUTES registrerer automatisk din stiktype og viser ladestationer i nærheden (10 km radius) og deres detaljer (inklusiv tilgængelighed), selv når du kører uden at have indstillet en rute.

 

Ændr dine batteripræferencer

e-ROUTES registrerer automatisk dit batteriniveau (det kan tage op til 1 minut at opdatere med de nyeste data, afhængigt af hvor god din forbindelse er). Du kan manuelt ændre følgende parametre:

  • Batteriniveau ved afgang
  • Mindste batteriniveau på destinationen
  • Minimum batteriniveau ved ladestationen
  • Maksimalt batteriniveau

 

Bemærk, at ændring af disse indstillinger ikke vil have direkte indflydelse på din bil, da e-ROUTES ikke kontrollerer bilens opladning. Hvis du f.eks. indstiller et maksimalt batteriniveau på 80 % og lader din bil oplade natten over, vil appen ikke forhindre bilen i at nå 100 %.

 

Ændre dine navigationsindstillinger

Du kan vælge at undgå vejafgifter, færger og motorveje. Du kan også aktivere advarsler om fartkameraer* og stemmeindikationer.

 

*Bemærk, at advarsler om fartkameraer ikke er tilladt i Tyskland.

 

Optimer dine ladestop

Hvis du planlægger en lang tur, kan du ændre hyppigheden/varigheden af dine ladestop ved at trykke på "Optimér til". Du kan vælge mellem kortere stop, længere stop og bedste rute (den mest effektive rute for at reducere den samlede rejsetid).

 

Indtast en destination og planlæg din tur

Når du indtaster en destination, viser e-ROUTES dig de ladestationer, du skal stoppe ved for at gennemføre turen på den mest effektive måde. Appen tager højde for dine batteri-, navigations- og optimeringspræferencer og fortæller dig for hvert stop, hvor længe du skal oplade.

Du kan også vælge en alternativ rute (når den er tilgængelig) eller ændre dine batteri-, navigations- og optimeringsindstillinger.

 

Når du trykker på knappen "Go", vil du modtage vejledning, herunder:

  • Turn-by-turn-navigation
  • Hastighedsgrænser
  • Aktuel hastighed
  • Advarsler om fartkameraer (valgfrit)
  • Trafik i realtid
  • Stemmeindikationer (valgfrit)
  • Skriftlige anvisninger

 

Etablering af Mirror Screen-forbindelse

For at få vist e-ROUTES på bilens Touch Screen skal du tilslutte din smartphone via Mirror Screen (Android Auto eller CarPlay).

 

Du kan først planlægge din tur på din smartphone og derefter etablere spejlingen, eller du kan først etablere spejlingen og derefter planlægge turen på bilens Touch Screen.

 

For begge muligheder gælder det, at når Android Auto/CarPlay-forbindelsen er etableret, skal du vælge e-ROUTES på bilens Touch Screen. e-ROUTES åbnes, og du kan få adgang til det via bilens Touch Screen.

8. Jeg har problemer med e-ROUTES. Hvad kan jeg gøre ved det?

Hvis du har problemer med appen, skal du sørge for, at:

  • Du abonnerer på en kontrakt, der inkluderer e-ROUTES
  • Din smartphone er kompatibel med e-ROUTES (se punkt 3)
  • Du har gennemført tilknytningsproceduren i din MyOpel-app (se punkt 5)
  • Din bil befinder sig i et område med god 3G/4G-dækning
  • Bilens Private Mode er deaktiveret
  • Din e-ROUTES-app er opdateret
  • Du giver appen tid nok til at indlæse nye data (det kan tage op til 1 minut at opdatere smartphone-dataene med f.eks. det seneste batteriniveau)
  • Du har konfigureret spejlingen korrekt

 

Hvis du opfylder disse krav og stadig oplever problemer, bedes du kontakte din nærmeste forhandler. Du kan finde din nærmeste forhandler her. Alternativt kan du sende din henvendelse ind via kontaktformularen på siden her.

9. Jeg vil gerne afmelde mig e-ROUTES. Hvordan gør jeg det?
For at lære om annullering og opsigelse af kontrakter om forbundne tjenester, bedes du kontakte din nærmeste forhandler. Du kan finde din nærmeste forhandler her. Alternativt kan du sende din henvendelse ind via kontaktformularen på siden her.

Kontakt os

Vi står klar til at hjælpe, hvis du har behov for mere information.