MyOpel App.

Du har måske allerede hørt om vores online univers myOpel, hvor du som Opel ejer får en masse nyttig information om netop din bil. Du får bl.a. overblik over din bils servicehistorik, information om sikkerheds- og serviceopdateringer, skræddersyede tilbud og invitationer til events hos din foretrukne Opel partner. Nu kan vi også tilbyde myOpel som mobil-app til smartphone med flere smarte funktioner – så har du altid autoriseret Opel service med dig på farten. Det kan vise sig at være rigtig nyttigt, hvis uheldet skulle være ude. Hent myOpel app’en gratis til iPhone på App Store eller til Android på Google Play.

HVAD BETYDER ADVARSELSLAMPEN?

Forestil dig, at du kommer kørende i din bil, ganske som du plejer. Pludselig lyser en ukendt advarselslampe i instrumentpanelet. Farven er gul – og ikonet? Ja, det er ikke lige til at tyde, hvad det betyder. Hvad gør du nu? Må du køre videre? Er det alvorligt? Skal bilen mon på værksted? Der findes mange forskellige kontrol- og advarselslamper i en bil, men forhåbentlig lyser de ikke så ofte, at man lærer dem at kende. Men hvis en lampe pludselig skulle lyse, kan du i myOpel app’en hente en oversigt over ADVARSELS- OG KONTROLLAMPER i netop din bilmodel. Oversigten hentes under menuen MIN BIL. Så har du altid en udførlig forklaring af din bils lamper lige ved hånden - på din smartphone og du ved hurtigt, om du kan køre videre eller om du måske skal tilkalde Opel Assistance vejhjælp.

HVAD SKAL DU HUSKE, HVIS UHELDET ER UDE?

Prøv at forestille dig, at du pludselig bliver involveret i et sammenstød, hvor din bil eller andre biler bliver skadet. Måske har du prøvet det? Tiden står stille. Alting føles helt surrealistisk og rigtig mange af os vil opleve at gå lidt i chok i sådan en situation. Det kan være svært at holde hovedet koldt og få skrevet alle de vigtige informationer ned. Det er måske også de færreste, som har pen og papir liggende i bilen. Her kan myOpel app’en hjælpe dig med at indsamle alle vigtige informationer om skaden, de involverede parter og forsikringsoplysninger. Når alle informationer er skrevet ind, dannes en skadesrapport, som du kan gemme eller sende direkte til de e-mail-adresser, du ønsker. Du finder funktionen SKADESRAPPORTER i myOpel app’en under HJÆLP. Det er en meget nyttig funktion, som vi dog ikke håber, at du får brug for.

HVAD GØR DU VED ET FLADT DÆK?

Har du mon nogensinde prøvet at stå med en bil, der er punkteret? Hvad gør man egentlig ved sådan en punktering? Og ved du mon, hvordan du skifter hjulet på din bil? I myOpel app’en kan du under menuen HJÆLP finde funktionen NÅR UHELDET ER UDE, hvor du kan få nyttig information, gode råd og vejledning til, hvordan du håndterer for eksempel hjulskift, starthjælp og bugsering af din bil. Hvis du ikke har et reservehjul liggende i din bil, er det en rigtig god idé at anskaffe dig et hos din lokale Opel partner. Så er du altid sikker på at komme hurtigt videre i tilfælde af punktering – og HUSK, at Opel Assistancen gerne kører ud og hjælper dig med at sætte et reservehjul på. Læs mere om, hvordan du får Opel Assistance på side 40-41 i dette magasin.