Forrige
  • Opel, Onstar, Kontakt, FAQ, Overskrift
Næste

KONTAKT.

Har du ikke fundet svar på dine spørgsmål i FAQ'en? Har du brug for hjælp, eller er du på udkig efter flere oplysninger? Tøv ikke med at kontakte os. Vores serviceteam er klar til at hjælpe dig.

Ring til os

Lokalt gratisnummer: 80 25 26 37

Send en e-mail

kunde.service.dk@opel.com

Skriv til os

Opel Danmark A/S

Bredevej 2A

2830 Virum

Danmark

OPEL ONSTAR FAQ.

GENERELT

Generelt

Hvilke biler er udstyret med OnStar?

OnStar er tilgængelig på vores personbiler -  lige fra KARL til Insignia.

 

Hvordan får jeg OnStar?

OnStar er standard på udvalgte udstyrsniveauer og ekstraudstyr på andre. Se venligst konfiguratoren for tilgængelighed på de enkelte modeller. Når du køber din nye Opel, forklarer din forhandler, hvordan du får OnStar og hjælper dig med at aktivere det online.

 

Hvordan kommer jeg i gang med at bruge OnStar?

Når du køber en Opel med OnStar, skal du registrere og aktivere OnStar. Du modtager en e-mail fra Opel, hvor du blot skal klikke på linket for at aktivere din konto. Hvis du har købt en brugt Opel med OnStar, skal du bare trykke på den blå Serviceknap for at tale med en rådgiver, som hjælper dig med opsætningen af din konto. Hvis du har spørgsmål, trykker du bare på den blå Serviceknap for at komme i kontakt med en OnStar-rådgiver.

 

Hvordan får jeg adgang til min OnStar-konto?

Når din konto er aktiveret, har du adgang til OnStar via myOpel.

 

Er alle tjenester tilgængelige på alle biler?

Der kan være tjenester, der ikke er tilgængelige på visse biler. Se venligst modeludvalget for mere information.

 

Kan jeg få OnStar i min nuværende bil?

OnStar er kun tilgængelig i Opels nye modeller. OnStar kan ikke eftermonteres på allerede eksisterende biler.

 

Kan jeg få OnStar til andre bilmærker?

OnStar er en unik tjeneste, der udelukkende fås til Opels biler.

 

Hvordan opsiger jeg mit abonnement?

Du kan opsige dit OnStar-abonnement når som helst, men vi håber, at du vil fortsætte med at være hos os. Du kan logge ind på din OnStar-konto og opsige abonnementet derfra, eller du kan trykke på OnStar-serviceknappen i bilen og tale med en rådgiver, der kan hjælpe dig.

 

Virker OnStar, når jeg rejser i udlandet?

Ja, OnStar-tjenesterne er tilgængelige over hele Europa. Se oversigten over lande i afsnittet "Få OnStar", som viser, hvor tjenesterne er tilgængelige.

 

Modtager mit forsikringsselskab oplysninger fra OnStar?

Nej, dit forsikringsselskab modtager ikke nogen oplysninger. Dine oplysninger bliver ikke delt med nogen tredjepart, medmindre du beder os om det.

 

Hvilke sprog findes OnStar på?

OnStar er tilgængelig på følgende sprog: Engelsk, fransk, tysk, spansk, italiensk, hollandsk, polsk, portugisisk, bulgarsk, tjekkisk, dansk, finsk, græsk, ungarsk, norsk, rumænsk, russisk, slovakisk, slovensk og svensk. For at vi kan besvare dit opkald så hurtigt som muligt, vil du under særlige omstændigheder muligvis først blive forbundet med en engelsktalende rådgiver.

 

Hvordan vælger jeg mit sprog?

Din OnStar-konto vil være tilgængelig på det sprog, du har valgt i opsætningen. Du kan til enhver tid ændre dit foretrukne sprog ved at gå til "Min profil". Du kan også til enhver tid ændre sproget på dit infotainmentsystem, hvilket vil ændre sproget, OnStar-rådgiveren svarer på, når du kontakter dem via OnStar-knapperne i bilen. Hvis dit infotainmentsystem er indstillet til et sprog, som ikke understøttes af OnStar, vil dit opkald blive besvaret på engelsk.

 

Kan jeg prøve OnStar gratis?

Ja, for hver ny bil, der bliver købt med OnStar, er der være et gratis 12-måneders prøveabonnement på OnStar-tjenesterne.

 

Koster det ekstra, hvis jeg i udlandet kontakter en OnStar-rådgiver via OnStar-knapperne i bilen?

Når du befinder dig i din bil, skal du ikke betale noget, når du kontakter en rådgiver via OnStar-systemet.

 

Hvornår starter min 12-måneders gratis prøveperiode på OnStar-tjenesterne?

Din 12-måneders prøveperiode begynder, når køretøjet registreres første gang, eller når det leveres fra Opel forhandleren – afhængigt af hvad der indtræffer først – uafhængigt af kundeaktivering.

Priser

Skal jeg betale for OnStar-tjenesterne?

Når du køber en bil med OnStar, skal du først tilmelde dig OnStar-tjenesterne, og derefter skal du aktivere dit gratis 12-måneders prøveabonnement. Efter prøveperioden skal du abonnere på OnStar. Se "Mit OnStar" for at få yderligere oplysninger.

 

Kan jeg prøve OnStar gratis?

Ja, for hver ny bil, der bliver købt med OnStar, vil der være en gratis 12 måneders prøveperiode.

 

Hvornår starter mit 12-måneders prøveabonnement?

Din 12-måneders prøveperiode begynder, når køretøjet registreres første gang, eller når det leveres fra Opel forhandleren – afhængigt af hvad der indtræffer først – uafhængigt af kundeaktivering.

 

Hvor meget koster OnStar efter de første 12 måneder?

Efter ét års gratis prøveperiode på OnStar-tjenesterne koster et årsabonnement 875 kr./år. Hvis du vil have et månedsabonnement koster det 87,5 kr./md.

 

Hvor meget koster det at foretage opkald til OnStar fra bilen?

Du kan kontakte OnStar så ofte, du ønsker, der er ikke nogen ekstraomkostninger i forbindelse med de opkald, du foretager.

 

Når jeg kører i et andet land, vil OnStar så opkræve ekstraomkostninger for opkald til en OnStar-rådgiver?

Når du befinder dig i din bil, skal du ikke betale noget, når du kontakter en rådgiver via OnStar-systemet.

Efter den gratis prøveperiode

Hvordan forlænger jeg mit OnStar-abonnement efter den gratis prøveperiode?

Gå til "Mit OnStar"-sektionen for mere information.

Beskyttelse af personlige oplysninger

Hvilke (personlige) oplysninger deles med OnStar og med hvilke formål for øje?

OnStar indsamler udelukkende personlige oplysninger for at kunne identificere dig eller sende e-mail til din e-mailadresse i forbindelse med de tjenester, du abonnerer på.

 

Kan jeg forhindre, at OnStar bruger mine personlige oplysninger?

OnStar vil ikke videresende dine personlige oplysninger til nogen tredjepart uden dit samtykke.

 

Sporer OnStar mig, og ved de, hvor jeg er?

OnStar sporer dig ikke. Du styrer selv, hvornår OnStar bruger din position. Med privatknappen kan du når som helst skjule din position. Hvis du skifter mening, kan du trykke på privatknappen igen for at vise din position til OnStar-tjenesterne. Dette vil kun blive tilsidesat i nødstilfælde med henblik på at beskytte dit liv.

 

Hvilke oplysninger indsamles?

OnStar indsamler udelukkende de oplysninger, som du deler med os, med henblik på at kunne levere de OnStar-tjenester, du abonnerer på.

  • Kundeinformation - såsom navn, adresse, e-mail, nødkontaktperson.
  • Bilinformation - såsom odometer, kilometerstand, dæktryk, olielevetid, brændstof og diagnoseinformation.
  • Køretøjsposition - for at kunne levere destinationsdownload, assistance ved stjålet bil og nødopkaldstjenester.

 

Kan jeg bestemme, hvilke oplysninger der indsamles?

Ja, det kan du. Vi vil bede dig om at afgive nogle grundlæggende kundeoplysninger, når du tilmelder dig, så vi kan levere OnStar-tjenesterne på et juridisk gyldigt grundlag. Du ønsker muligvis at dele nogle flere oplysninger med os, f.eks. kontaktoplysninger til brug i nødstilfælde, med det samme ved registreringen eller på et senere tidspunkt.

 

Hvordan ved jeg, hvilke oplysninger der indsamles af OnStar?

Når du tilmelder dig OnStar, vil vi give dig detaljerede oplysninger om, hvilke oplysninger vi indsamler, og hvad de bliver brugt til.

 

Hvordan bliver disse oplysninger anvendt?

De oplysninger, OnStar indsamler, vil udelukkende blive brugt til at levere de tjenester, du abonnerer på. Vi vil aldrig videresende dine personlige oplysninger til nogen tredjepart uden dit samtykke.

 

Bliver oplysningerne overført til andre lande?

Alle oplysninger vedrørende OnStar-tjenesten vil blive lagret på vores servere i Tyskland, og de vil forblive i Europa. Nogle af vores generelle kundeoplysninger vil muligvis blive overført via servere i USA, f.eks. i forbindelse med fakturerings- og betalingsprocesser. Se vores fortrolighedserklæring for yderligere oplysninger.

TRYGHED

Nødsituationer

Hvad sker der, hvis jeg kommer til at trykke på den røde SOS-knap ved en fejl?

Det er, hvad der kan ske, og det er ikke noget problem. Når du bliver forbundet til en rådgiver, vil vi blot tjekke, om der er andet, vi kan gøre for dig.

 

Hvad sker der, hvis jeg kommer ud for en ulykke på et sted, hvor der er dårlige modtageforhold eller ikke nogen mobildækning?

Den store tagantenne, der følger med OnStar, giver et stærkere signal end din mobiltelefon, også hvis du befinder dig i et område med dårlige modtageforhold. Men på steder, hvor der slet ikke et nogen dækning, vil OnStar-tjenesterne muligvis ikke være tilgængelige.

 

Kan jeg bruge min egen vejhjælpsudbyder via OnStar?

Med OnStar giver vi vores kunder adgang til en førsteklasses vejhjælpstjeneste, Opel Assistance. Vi er i stand til at forsyne Opel Assistance med køretøjsoplysninger og – i visse tilfælde – din position. På nuværende tidspunkt kan vi ikke levere den samme tjeneste via andre vejhjælpsudbydere.

 

Hvordan fungerer vejhjælpsassistance i praksis?

OnStar rekvirerer vejhjælpsassistance. Hvis din bil er omfattet af dækningsperioden og vilkårene for Opel Assistance, vil de sende et professionelt vejhjælpsteam til din position. Hvis du ikke er omfattet af dækningen for Opel Assistance, skal du muligvis betale et beløb til vejhjælpsudbyderen.

 

Hvilke typer nødsituationer kan OnStar hjælpe mig med?

OnStar kan hjælpe dig med enhver tænkelig nødsituation, der måtte opstå i forbindelse med dit køretøj. Hvad enten du kommer ud for en ulykke eller et nødstilfælde, hvor der er brug for lægehjælp, eller hvis du ser en ulykke på vejen, og du ønsker at varsle nødopkaldstjenesten, så skal du blot trykke på den røde SOS-knap, hvorefter vi er klar til at hjælpe dig.

 

Er OnStar kun tilgængelig i tilfælde af nødsituationer?

Nej, OnStar kan levere mange supplerende tjenester, der kan være til hjælp, selvom der ikke er tale om en nødsituation. Du kan kontakte OnStar via den blå serviceknap i bilen eller via myOpel app'en. Hvis du gerne vil tjekke adressen på den dér nye restaurant, eller du ønsker at tjekke, hvad advarselslampen i bilen betyder, eller hvis du har glemt at låse din bil, er vi klar til at hjælpe dig 24/7, 365 dage om året.

 

Fungerer OnStar hele tiden?

OnStar-tjenesterne afhænger af trådløse kommunikationsnetværk og GPS-lokaliseringssystemer. Den store tagantenne, der følger med OnStar, giver et stærkere signal end din mobiltelefon, hvilket hjælper OnStar med at være bedre forbundet med dig og dit køretøj, ­ også hvis du befinder dig i et område med dårlige modtageforhold. I ganske særlige tilfælde kan der være fjerntliggende områder, hvor OnStar-tjenesterne muligvis ikke har et stærkt nok signal, hvilket vil forhindre dem i at fungere.

Assistance ved stjålet bil

Hvem har tilladelse til at aktivere tændingsblokeringen?

Når køretøjet er rapporteret som stjålet, kan OnStar-rådgiveren aktivere tændingsblokeringen.

SMARTPHONE APP

Smartphone app

Hvilke mobile enheder fås myOpel app'en til?

myOpel app'en fås til mobile Android- og iOS-enheder.

 

Hvordan kan jeg downloade og installere myOpel app'en?

myOpel app'en kan downloades fra Google Play Store og fra Apple App Store.

PERSONLIG ASSISTENT

Hotelbooking

Hvad er forudsætningen for at bruge denne tjeneste?

Brugeren skal være minimum 18 år gammel og have et gyldigt kreditkort.

 

Kan rådgiveren booke værelse på alle hoteller for mig?

Rådgiveren kan booke på alle de hoteller, der findes i booking.com-databasen. Der kan ikke bookes andre former for indkvartering, men rådgiveren kan på forespørgsel downloade en destination.

 

Kan rådgiveren bruge de kreditkortoplysninger, der er lagret på min OnStar-konto?

Nej, kreditkortoplysningerne skal sendes, før der kan bookes værelser.

 

Kan rådgiveren også afbestille min reservation?

Ja, rådgiveren kan afbestille reservationen. Rådgiveren vil derefter informere dig om eventuelle gebyrer i forbindelse med afbestillingen.

 

Hvordan får jeg en bekræftelse på min bestilling eller afbestilling?

Rådgiveren vil sende dig en bekræftelses-e-mail fra booking.com. Hvis du afbestiller, modtager du også en bekræftelses-e-mail fra OnStar. På forespørgsel kan rådgiveren sende adressen på dit hotel til dit indbyggede navigationssystem.

Find parkering

Hvilke parkeringsmuligheder tilbyder denne tjeneste?

Tjenesten tilbyder parkering i garage eller på gaden, hvis sådanne muligheder forefindes. OnStar-rådgiveren kan udelukkende formidle oplysninger om de parkeringsmuligheder, der findes i Parkopedia-databasen.

 

Kan rådgiveren også reservere en parkeringsplads til mig?

Nej, rådgiveren kan kun søge efter parkeringspladser og informere om priser og åbningstider, samt om der er ledige parkeringspladser. På forespørgsel kan rådgiveren sende adressen til dit indbyggede navigationssystem.

 

Hvad er forskellen på den nye parkeringstjeneste og den, der allerede findes via POI-søgning?

Din rådgiver vil benytte den nye parkeringstjeneste Parkopedia. Denne database indeholder supplerende oplysninger, såsom priser, åbningstider, særlige funktioner og oplysninger om ledige parkeringspladser, hvis der er nogen.

Bildiagnose

Jeg kan se en advarselslampe i mit køretøj. Kan OnStar hjælpe mig med at forstå, hvad advarslen betyder og rådgive om relevante handlinger?

Ja. Du kan trykke på den blå serviceknap når som helst, hvorefter en OnStar-rådgiver kan køre en grundig fejlsøgning på dit køretøjs centrale systemer - også når du kører.

Download af destination

Min Opel er ikke udstyret med et originalt navigationssystem. Kan jeg fortsat bruge funktionen "Download af destionation"?

Nej. Download af destination kræver et fabriksinstalleret, originalt Opel-navigationssystem samt de relevante kortdata.

 

Hvordan fungerer det?

Tryk på den blå OnStar-knap for at anmode om din POI eller adresse. Rådgiveren sender adressen til dit fabriksinstallerede navigationssystem. Når rådgiveren har afsluttet opkaldet, vil adressen være synlig på navigationssystemet. Vælg adressen, hvorefter navigationssystemet vil finde ruten dertil.