Forrige
  • KONTAKT & FAQ

    Har du ikke fundet svar på dit spørgsmål i FAQ’en? Har du behov for assistance eller leder du efter mere information? Kontakt endelig vores kundeservice, der er klar til at hjælpe dig.

     

    Ring til os

    39 97 85 00

    Send os en e-mail

    opel.danmark@gm.com

     

Næste

OPEL ONSTAR FAQ

FAQ sektioner


Generelt

Hvornår er OnStar tilgængeligt?

OnStar bliver tilgængelig på biler fra modelår 17.

Hvilke biler har OnStar?

OnStar vil være tilgængelig på alle Opels personbiler fra KARL til Insignia.

Hvordan får jeg OnStar?

OnStar er standard på udvalgte udstyrsniveauer og ekstraudstyr på andre. Se venligst konfiguratoren for tilgængelighed på de enkelte modeller. Når du køber din nye Opel, forklarer din forhandler, hvordan du får OnStar og hjælper dig med at aktivere det online.

Hvordan kommer jeg i gang med at bruge OnStar?

Når du køber en Opel med OnStar, skal du registrere og aktivere OnStar. Du modtager en e-mail fra Opel, hvor du blot skal klikke på linket for at aktivere din konto. Hvis du har købt en brugt Opel med OnStar, skal du bare trykke på den blå Serviceknap for at tale med en rådgiver, som hjælper dig med opsætningen af din konto. Hvis du har spørgsmål, trykker du bare på den blå Serviceknap for at komme i kontakt med en OnStar-rådgiver.

Hvordan får jeg adgang til min OnStar-konto?

Når din konto er aktiveret, har du adgang til OnStar via myOpel.

Er alle tjenesterne tilgængelige på alle Opels biler?

Der kan være tjenester, der ikke er tilgængelige på visse biler. Se venligst modeludvalget for mere information.

Kan jeg få OnStar i min eksisterende bil?

OnStar er kun tilgængelig på Opels nyeste modeller og kan bestilles fra modelår 17. OnStar kan ikke eftermonteres på allerede eksisterende biler.

Kan jeg få OnStar på andre bilmodeller?

OnStar er en unik service, der kun er tilgængelig på Opels personbiler.

Hvordan afmelder jeg mit abonnement?

Du kan altid afmelde dit OnStar-abonnement, selvom vi håber, at du bliver hos os. Du har adgang til din OnStar-konto online, hvor du kan afmelde dit abonnement. Du kan ligeledes trykke på den blå Serviceknap i din bil og tale med en OnStar-rådgiver, der kan hjælpe dig.

Virker OnStar, når jeg kører i udlandet?

Ja, OnStar-tjenesterne er tilgængelige i Europa. Wi-Fi-forbindelse kan variere fra land til land. Se venligst listen med tilgængelige lande under "Få OnStar", der viser tilgængelighed for Wi-Fi-forbindelse og OnStar-tjenester.

Får mit forsikringsselskab data fra OnStar?

Nej, dit forsikringsselskab får ingen informationer fra OnStar. Dine oplysninger bliver ikke delt med nogen tredjepart, medmindre du beder os om at dele det med dem.

Hvilke sprog er OnStar tilgængelig på?

OnStar vil være tilgængelig på 20 sprog: Engelsk, Fransk, Tysk, Spansk, Italiensk, Hollandsk, Polsk, Portugisisk, Bulgarsk, Tjekkisk, Dansk, Finsk, Græsk, Ungarnsk, Norsk, Rumænsk, Russisk, Slovakisk, Slovensk og Svensk.

Hvordan vælger jeg mit foretrukne sprog?

Din OnStar-konto vil være tilgængelig på det sprog, du har valgt i opsætningen. Du kan til enhver tid ændre dit foretrukne sprog ved at gå til "Min profil". Du kan også til enhver tid ændre sproget på dit infotainmentsystem, hvilket vil ændre sproget, OnStar-rådgiveren svarer på, når du kontakter dem via OnStar-knapperne i bilen. Hvis dit infotainmentsystem er indstillet til et sprog, som ikke understøttes af OnStar, vil dit opkald blive besvaret på engelsk.

Kan jeg prøve OnStar gratis?

Ja, for hver ny bil købt med OnStar, er der 12 måneder gratis prøveperiode på OnStar-tjenesterne.
Der er også en selvstændig gratis prøveperiode for Wi-Fi-data. Flere detaljer kan findes under "Få OnStar".

Koster det ekstra, hvis jeg i udlandet kontakter en OnStar-rådgiver via OnStar-knapperne i bilen?

Når du kontakter en OnStar-rådgiver via bilens OnStar-knapper, bliver du ikke opkrævet ekstra.

Hvornår starter mine 12 måneders gratis prøveperiode?

Din 12-måneders gratis prøveperiode (eksklusiv Wi-Fi) starter den dag, din bil bliver indregistreret første gang. Dette er den samme dag som dens nybilsgaranti starter.


Priser

Skal jeg betale for OnStar-tjenesterne?

Når du køber en bil med OnStar, skal du registrerer dig som bruger og aktivere din konto. Herefter får du den gratis prøveperiode på 12 måneder (uden Wi-Fi-data). Efter den gratis prøveperiode skal du abonnere på OnStar for fortsat at kunne gøre brug af OnStar-tjenesterne. Se mere under "Efter prøveperioden".

Kan jeg prøve OnStar gratis?

Ja, hver ny Opel, der er udstyret med OnStar, har en 12 måneders gratis prøveperiode. Prøveperioden på Wi-Fi bliver tilgængeligt i fremtiden.

Hvornår starter min gratis prøveperiode?

Din 12 måneders gratis prøveperiode starter den dag, din nye Opel indregistreres - samme dag, som garantien på din bil starter.

Hvad koster OnStar-tjenesterne efter den gratis prøveperiode?

Efter et års gratis prøveperiode forventes det årlige OnStar-abonnement at koste 750 kr. om året. Dette er en foreløbig pris, der kan ændre sig. Wi-Fi-data kan tilkøbes udover. Priser vil blive annonceret på et senere tidspunkt.

Hvad koster det at ringe til OnStar fra bilen?

Du kan kontakte OnStar, så meget du vil. Dette koster ikke ekstra.

Ved kørsel i udlandet, bliver jeg så opkrævet ekstra, når jeg kontakter en OnStar-rådgiver?

Når du kontakter OnStar via de tre OnStar-knapper i bilen, bliver du ikke opkrævet ekstra.


Nødsituation

Hvad hvis jeg ved en fejl trykker på den røde SOS-knap?

Fejl kan altid ske, så det er ikke noget problem. Når du bliver forbundet til en OnStar-rådgiver, vil vi bare tjekke, om der er andet, vi kan hjælpe med.

Hvad sker der, hvis jeg kommer ud for ulykke et sted, hvor der ikke er nogen dækning på min mobiltelefon?

Den store OnStar-antenne på taget af din bil har et stærkere signal end din mobiltelefon, selv hvis du befinder dig i et område med dårlig mobildækning. Hvis du befinder dig i et område uden mobildækning, kan OnStar-tjenesterne være utilgængelige.

Kan jeg bruge mit vejhjælpsabonnement via OnStar?

OnStar forbinder kunderne til førsteklasses vejhjælp gennem Opel Assistance. Vi formidler kontakten til Opel Assistance, så du hurtigt kan få den nødvendige hjælp af dem. Vi kan desværre ikke tilbyde denne service til andre vejhjælpsfirmaer.

Hvordan fungerer Opel Assistance?

OnStar formidler vejhælp. Hvis din Opel er omfattet af Opel Assistance, viderestiller OnStar dig til dem, som herefter vil rekvirere professionel vejhjælp til din bils position. Hvis din bil ikke er omfattet af Opel Assistance, vil du blive opkrævet betaling.

Hvilke former for nødsituationer kan OnStar hjælpe mig med?

Hvis din bil er omfattet af Opel Assistance, kan du få hjælp til de nødsituationer, der er dækket af dem.

Er OnStar kun tilgængeligt i nødsituationer?

Nej, OnStar har mange flere funktioner end hjælp i nødsituationer. Du kan komme i kontakt med OnStar ved at trykke på den blå Serviceknap i din bil eller ved at bruge myOpel app'en. Hvis du f.eks. har behov for adressen på en restaurant, vil have svar på, hvorfor en advarselslampe lyser i instrumentpanelet eller du har glemt at låse bilens døre, er vi klar til at hjælpe dig døgnet rundt.

Virker OnStar altid?

OnStar-tjenesterne er afhængig af trådløs telefonnetværksdæking. Den store tagantenne har et kraftigere signal end en normal mobiltelefon, hvilket hjælper OnStar med at have forbindelse, selv når du er i et område med dårlig mobildækning. Der kan dog være områder uden mobildækning, hvor OnStar ikke kan få signal og derfor ikke vil være tilgængelige.


Wi-Fi

Hvordan forbinder jeg min Wi-Fi-enhed til Wi-Fi Hotspottet?

Det er nemt og fungerer præcis som hvis du forbinder til et normalt Wi-Fi netværk. Aktivér Wi-Fi Hotspottet i myOpel app'en, så kan du få forbindelse til dette via din enhed. Alternativt kan du trykke på den sorte privatknap, vælge Wi-Fi indstillingerne på infotainmentskærmen og finde navnet på Wi-Fi-hotspottet samt adgangskoden.

Jeg har allerede et 3G/4G abonnement til min mobiltelefon. Hvorfor skal jeg betale for et mere?

OnStar Wi-Fi-forbindelsen har et stærkere signal end din mobiltelefon takket være den store tagantenne, hvilket giver en bedre oplevelse. Det er også muligt at tilslutte op til 7 enheder til bilens Wi-Fi hotspot, så dine passagerer også er i stand til at bruge Wi-Fi forbindelsen.

Hvad med dataroaming (EU)?

Der er ingen ekstra omkostninger ved data roaming i prøveperioden. Se venligst listen med tilængelige lande under "Få OnStar".

Kan jeg slå Wi-Fi Hotspottet i bilen fra?

Ja. Når Wi-Fi bliver tilgængeligt i Danmark kan du via app'en slå Wi-Fi Hotspottet fra.


App

Hvilke mobile enheder er app'en tilgængelig til?

myOpel app'en bliver tilgængelig tíl mobile enheder, der understøtter Android eller iOS.

Hvordan downloader og installerer jeg myOpel app'en?

myOpel app'en kan downloades fra Google Play Store og Apple App Store. App'en vil kunne downloades fra efteråret 2016.


Assistance ved stjålet bil

Hvem er i stand til blokere tændingen på min Opel?

Så snart din bil er meldt stjålet, og du har oplyst journalnummeret, kan OnStar-rådgiveren blokere tændingen på din bil.


Bildiagnose

Jeg kan se en advarselslampe lyse i min bil. Kan Onstar hjælpe mig med at forstå, hvad det betyder? Og kan de hjælpe mig yderligere?

Ja. Du kan til enhver tid trykke på den blå Serviceknap for at komme i kontakt med en OnStar-rådgiver, der laver en diagnose af bilens vigtigste systemer.


Download af destination

Min Opel er ikke udstyret med et originalt navigationssystem. Kan jeg stadig godt gøre brug af Download af destination?

Nej. Download af destination kræver et originalt, fabriksmonteret navigationssystem og relevant kortdata.

Hvordan fungerer det?

Tryk på den blå Serviceknap og angiv din destination til rådgiveren. Rådgiveren sender adressen til dit fabriksmonterede navigationssystem. Når rådgiveren afslutter opkaldet, vil adressen være synlig på navigationssystemet. Vælg adressen og systemet viser dig ruten hertil.


Sikkerhed og databeskyttelse

Hvilke (personlige) data har OnStar adgang til og hvad er formålet med dette?

OnStar indsamler kun dine personlige oplysninger for at kunne identificere dig eller henvende sig vedrørende dine abonnerede tjenester.

Kan jeg undgå at OnStar bruger mine oplysninger?

OnStar videresender ikke dine personlige oplysninger til en tredjepart uden dit samtykke.

Overvåger OnStar mig? Og ved de altid, hvor jeg er?

OnStar overvåger dig ikke. Du kontrollerer selv, hvornår OnStar skal kende din bils position. Med den sorte Privatknap kan du til enhver tid skjule din bils position ved at holde den inde i mere end fem sekunder. Hvis du ændrer mening, holder du bare den sorte Privatknap inde i mere end fem sekunder for at gøre din bils position synlig igen. Kun i nødstilfælde, som eksempelvis et uheld eller hvis din bil bliver stjålet, kan OnStar ændre dette.

Hvilke oplysninger bliver indsamlet?

OnStar indsamler kun oplysninger, du deler med os, for at kunne levere dine abonnerede OnStar-tjenester. Oplysningerne er:
Personlige oplysninger, såsom navn, adresse, e-mail, sikkerhedsoplysninger (f.eks. PIN-kode og nærmeste pårørende)
Bildata: Kilometerantal, dæktryk, olielevetid, brændstofniveau, bildiagnose
Bilens position - bruges til download af destination, assistance ved stjålet bil og assistance i en nødsituation

Har jeg selv indflydelse på, hvilke oplysninger der indsamles?

Ja, det har du. Vi beder dig om at give os nogle basale kundeoplysninger, når du registrerer dig, så vi i overensstemmelse med loven kan levere OnStar-tjenesterne til dig. Du ønsker måske også at dele yderligere oplysninger, såsom nærmeste pårørende (hvis du ønsker, at vi tager kontakt til dem i en nødssituation). Det er op til dig selv, og kan indtastes ved registrering eller efterfølgende.

Hvordan ved jeg, hvilke oplysninger OnStar indsamler?

Når du registrerer dig, giver vi dig detaljeret information om, hvorfor dine oplysninger bilver indsamlet og hvad de skal bruges til.

Hvordan bliver disse oplysninger brugt?

De oplysninger OnStar indsamler bliver kun brugt til leveringen af OnStar-tjenesterne til dig. Vi videregiver aldrig dine oplysninger til en tredjepart uden din accept.

Bliver mine oplysninger overført til andre lande?

Al OnStar-data bliver opbevaret på vores servere i Tyskland og forbliver i Europa. Nogle af dine generelle kundedata kan blive overført til servere i USA til brug i f.eks. betalingsprocesser. For flere informationer, se venligst vores privatlivspolitik.


Efter prøveperioden

Hvordan tilkøber jeg OnStar-tjenesterne og Wi-Fi efter den gratis prøveperiode?

Gå til "Efter den gratis prøveperiode" for mere information.


Close

Beskyttelse af personoplysninger og juridisk meddelelse

Denne hjemmeside drives af Adam Opel AG (“Opel”) og hostes på en server, der er ejet af General Motors Holdings LLC (Michigan, USA). Alle øvrige mindre hjemmesider, der drives af Adam Opel AG, hostes i Europa. Adam Opel AG har sit registrerede hjemsted i Tyskland på adressen Bahnhofsplatz, 65423 Rüsselsheim.

 

Læs venligst disse betingelser grundigt, før brugen af dette Websted. Brugen af dette Websted giver udtryk for, at du accepterer disse betingelser, uanset om du vælger at registrere dig hos Opel. Brug ikke dette Websted, hvis du ikke accepterer betingelserne.

Betingelser og vilkår for Webstedet

1. Intellektuel ejendomsret

(a) Ingen dokumenter eller tilhørende grafik på Webstedet bliver ændret på nogen måde;

(b) Ingen grafik på Webstedet anvendes separat fra den tilhørende tekst; og


(c) Opels ophavsret og varemærke eller andre meddelelser forekommer på alle kopier.

 

Uanset vilkårene i det foregående kan Opel dog fra tid til anden give dig muligheden for at downloade baggrundsskærme, pauseskærme og andre nyttige programmer fra Webstedet. Sådanne download er dækket af disse vilkår.

 

Enhver brug af uddrag for Webstedet, ud over de, der er nævnt i disse betingelser, er ikke tilladt. Materialerne på dette Websted er blevet grundigt scannet og testet i alle produktionsfaser. Uanset dette anbefaler Opel, at du anvender opdaterede antivirusprogrammer.

 

2. Serviceadgang

Opel tilstræber, at dette Websted normalt er tilgængeligt 24 timer i døgnet, men Opel er ikke ansvarlig for, at Webstedet er utilgængeligt på et givet tidspunkt eller i en given periode.

Adgang til Webstedet kan blive afbrudt midlertidigt og uden varsel i tilfælde af systemfejl, vedligeholdelse eller reparation eller af årsager der er uden for Opels kontrol.

 

3. Besøgendes materiale og adfærd

Alt andet end personlige oplysninger, der er dækket af Opels Beskyttelse af Personoplysninger og Cookiepolitik, samt materiale, du overfører eller sender til Webstedet bliver betragtet som ikke-fortroligt og oplysninger uden eneret. Opel har ingen forpligtelser over for sådant materiale. Opel og Opels udpegede partnere kan frit kopiere, offentliggøre, distribuere, indarbejde og på anden måde anvende sådant materiale og data, billeder, lydgengivelser, tekst og øvrige ting, der er indarbejdet deri til alle form

Det er ikke tilladt at sende eller overføre noget materiale til og fra Webstedet, som:

(a) er truende, krænkende, utugtigt, usømmeligt, tilskynder til oprør, stødende, pornografisk, nedværdigende, kan opildne til racehad, diskriminerende, ondskabsfuldt, skandaløst, provokerende, blasfemisk, bryder fortroligheden, overtræder privatlivets fred eller som kan vække irritation eller forlegenhed, eller
(b) materiale, hvor du ikke har alle nødvendige licenser og/eller godkendelser, eller
(c) som udgør eller opmuntrer til en adfærd, der bliver betragtet som en kriminel handling, forårsager civilretligt ansvar eller på anden måde er i modstrid med lovgivningen om eller krænker tredjemands rettigheder i alle lande i verden eller
(d) som er teknisk skadeligt (herunder, men ikke begrænset til, computervira, logiske bomber, trojanske heste, orme, skadelige komponenter, beskadigede data eller andre ondsindede programmer eller skadelige data).

Du må under ingen omstændigheder misbruge Webstedet, herunder, men ikke begrænset til, hacking. Opel arbejder tæt sammen med politiet eller retter sig efter domstolskendelser, der anmoder eller påbyder Opel i at afsløre identiteten eller finde personer, der sender materiale, der overtræder denne paragraf.

 

4. Oplysningernes korrekthed

Oplysningerne på dette Websted er beregnet på Opels kunder i Danmark. Opel vil inden for rimelighedens grænser tilstræbe at sikre, at indholdet af dette Websted er korrekt og ajourført. På grund af bilernes beskaffenhed og ændringer i bilernes specifikationer ved årlige opdateringer, osv., kan produkter, vist på Webstedet, afvige fra de seneste specifikationer. Noget af det viste eller beskrevne udstyr kan kun være tilgængeligt i visse lande eller kan være ekstraudstyr. Kunderne skal kontakte deres Opel forhandler for at få oplysninger om de faktiske produktspecifikationer og/eller om alle specifikt, krævede bilspecifikationer i deres land. Opel forbeholder sig ret til at foretage ændringer i produktspecifikationerne til enhver tid og Opel frasiger sig ethvert ansvar for krav eller tab, der opstår ved brugen af dette Websted.

 

Der skal ikke sættes lid til nogen af meddelelserne, der er på Webstedet og materialet på Webstedet er stillet til rådighed "som det er", uden betingelser, garantier eller andre betingelser overhovedet. I overensstemmelse hermed og i den udstrækning loven tillader, stiller Opel Webstedet til rådighed ud fra det grundlag, at Opel ser bort fra alle synspunkter, garantier og betingelser eller andre vilkår (herunder, men ikke begrænset til, alle lovgivningsmæssige betingelser), som uden disse betingelser, ville gælde i relation til Webstedet.



5. Ansvarsfraskrivelse

Opel og deres koncernforbundne enheder, direktører, medarbejdere eller samarbejdspartnere er i intet tilfælde erstatningsansvarlige over for dig for tab, skader, krav eller omkostninger, herunder direkte eller indirekte, hændelige tab eller følgetab, for tabt arbejdsfortjeneste, goodwill, datakontrakter, pengeforbrug, personskade eller manglende opfyldelse af omsorgsforpligtigelse, eller krav fremsat af tredjepart, skadeserstatninger, krav eller omkostninger, der er opstået i forbindelse med Webstedet eller brugen af Webstedet, websteder der er linket til Webstedet, samt materialet på sådanne websteder, herunder, men ikke begrænset til tab eller skader som følge af vira, der kan inficere dit computerudstyr, programmer, data eller anden ejendom, på grund af din adgang til, brug af eller søgning på Webstedet eller download af materiale fra Webstedet eller alle websteder, der er linket til Webstedet. Intet i disse betingelser begrænser Opels ansvar over for dig i tilfælde af:

(a) død eller personskade som følge af Opels uagtsomhed eller svig;

(b) svig, eller bedragerisk forvanskning;

(c) ethvert ansvar, der ikke kan udelukkes eller begrænses i henhold til gældende lov.

 

6. Lovvalg og værneting

 

Dette Websted er oprettet og drives i henhold til lovgivningen i Danmark. Alle tvister vedrørende Webstedet skal afgøres i henhold til lovgivningen i Danmark, og domstolene i Danmark har enekompetence.