Opel Mokka undervogn og motor
Opel Mokka - Vi anbefaler

Prøvetur

En prøvetur siger mere end tusinde billeder. Klik her for at opleve virkeligheden.

Prøvetur

Opel Mokka undervogn og motor - Avanceret helt ud til fingerspidserne.

Fra første øjeblik mærker du en positiv forskel i Opel Mokka. Opel Mokka har bare uovertrufne køreegenskaber og håndtering. Fokus på detaljer og udholdenhedstest betyder, at den er lige så skøn at køre i, som den ser ud.

Fuld kontrol

Ved at kombinere integreret underrammeteknologi med McPherson-fjederben foran og bagophæng med torsionstang får du optimal manøvredygtighed og en køreoplevelse, du kun har turdet drømme om. Resultatet: en fornemmelse af at have kontrollen i alle køresituationer.


Enlarge

Firehjulstræk "Active on Demand"

1.6 CDTI-motoren kan leveres med enten en manuel eller en automatisk 6-trins gearkasse. For at understrege, at Opel Mokka fungerer perfekt, når man forlader den slagne landevej, fås Opels intelligente “Active on Demand”-firehjulstræk med den manuelle gearkasse. Systemet består af en Power Take-off Unit (PTU) ved gearkassen, Rear Drive Module (RDM) og Torque Transfer Device (TTD). Det overfører let, problemfrit og automatisk op til 50 % af kraften til baghjulene under krævende betingelser. Resultatet er en omgående ekstra trækkraft for at kunne klare både glatte veje og grusveje. TTD har elektromagnetiske koblinger, der fordeler for- og bagakslens drejningsmoment løbende fra 100/0 til 50/50, afhængig af bilens status og vejforholdene.

 

Under normale køreforhold leveres motorkraften til forhjulene. Når nødvendigt giver yderligere moment til baghjulene maksimal trækkraft og stabilitet.

 

1.6 CDTI med 136 hk (100 kW) med manuel gearkasse fås med og uden firehjulstræk. 1.4 Turbo med 140 hk (103 kW) med manuel gearkasse kommer med firehjulstræk som standard.


Enlarge

Responsiv og ansvarlig

Opel Mokka fås med avancerede benzin- og dieselmotorer, som alle er Euro 6 certificerede. Hvis du har præference for benzinmotorer, fås 1.6 ECOTEC® med 115 hk (85 kW) og 1.4 Turbo med 140 hk (103 kW). Udover den effektive 1.6 CDTI benzinmotor med 115 hk (85 kW) fås også en 1.6 CDTI-motor med 136 hk (100 kW), der yder imponerende 320 Nm drejningsmoment. Hvad end du vælger, får du en motor en optimal blanding med masser af respons og effektiv brændstoføkonomi.

 

De store nyheder kommer med gearkassen. Den nye 6-trins automatiske gearkasse fås med 1.6 CDTI og 1.4 Turbo. Den er en kombination af effektivitet og bløde gearskift, og så genkender den automatisk førerens kørestil og justerer sig selv herefter. Det giver effektiv acceleration og optimal brændstoføkonomi.


Enlarge

Brændstofbesparende Start/Stop-system

Start/Stop-funktionen sparer på brændstoffet, navnlig ved bykørsel. Motoren stopper, når bilen holder stille i frigear, og starter straks koblingen trædes ned igen. Systemet kan aktiveres/deaktiveres via en knap på instrumentpanelet. Når systemet er aktivt og motoren er standset, går nålen på omdrejningstælleren ned på AUTOSTOP-positionen for at signalere, at den er klar til automatisk start. Start/Stop er standard med manuelle gearkasser.


1Brændstofforbrug ved blandet kørsel 15,2-24,4 km/l; CO2-udslip ved blandet kørsel 109-154 g/km.

I henhold til direktiv R (EC) 715/2007 og R (EC) 692/2008 (i de gældende versioner).