Opel fremtidige biler - Innovation

NYE BILER OG INNOVATIONER.

Før du overhovedet kommer til at juble over innovationerne i vores nye biler, har vi testet alle sammen for holdbarhed, funktionalitet og kvalitet, som du forventer af en Opel. Selv de mindste komponenter har betydning, og det sørger vi for, at de har og fortsætter med det, til du er helt tilfreds. Og for at kontrollere relevansen af vores innovationer, søger vi rådgivning direkte fra de mennesker, der betyder mest: Vores nuværende og fremtidige kunder.

Enlarge

Vi sender vores biler gennem helvede

Både du og vi ønsker, at din Opel skal fungere optimalt under alle forhold. Derfor bliver alle aspekter i vejgreb og -kontrol, hvert fremskridt inden for banebrydende teknologi sat under mikroskop af vores eksperter. Vidste du, at Opel har sine egne prøveanlæg på den verdensberømte Nürburgring, kendt som “Green Hell”? Eller i Dudenhofen, i nærheden af vores fabrik i Rüsselsheim, hvor vi har bygget et stort prøveanlæg, der næsten er en tro kopi af alle vej- og off-road overflader i verden? Her bliver vores biler presset til yderste blodsdråbe, så du altid kan være tryg ved din Opel, uanset forholdene.


Enlarge

Fra polarcirklen til Death Valley

Du kan tage det for givet, at din Opel kan klare strenge vinterforhold. Alle nye Opel biler bliver gennemgribende afprøvet under polarforhold et godt stykke nord for polarcirklen. Omvendt er det også vigtigt, at du har det komfortabelt om sommeren. Derfor afprøver vi også vores biler under det mest barske ørkenbetingelser i Death Valley, Colorado. Ekstremt? Naturligvis. Men det vi lærer under disse uvenlige klimaforhold, gør at du får meget større glæde af din fremtidige Opel, uanset klimaet.


Enlarge

Kollisionstester kan spare liv og penge

Du har formentlig set utallige billeder af kollisionstests. Men vidste du, at vi ikke kun afprøver bilernes modstandsdygtighed over for kollisioner? Som pionerer inden for helt integreret passiv sikkerhed, godkender vi også vores interaktive systemer, som vores sikkerhedspedalsystem, sikkerhedsseler med dobbelte selestrammere, aktive hovedstøtter og airbags. Det kan godt være, at du aldrig får brug for dem, men er det ikke trygt at vide, at de er der? På det mere dagligdags niveau afprøver vi også, hvor nemme Opels biler er at reparere efter mindre uheld. Sammen med Research Council of Automobile Repairs (RCAR), en international forening for undersøgelser i forsikringsbranchen, har vi udviklet biler, der er langt nemmere at reparere.


Enlarge

Hvad skal en ny bil på en klinik?

Vores designere, udviklingsfolk og teknikere er kun mennesker. Somme tider har de brug for et ekstra input. De har f.eks. brug for nøjagtigt at kende dine ønsker til din bil, eller hvad du har behov for. Er designet OK? Er der nok bagage- og opbevaringsplads? Er den for stor eller for lille? Er den nem at bruge og komme til? Sikker nok for børnene? Der er så mange detaljer, der skal tjekkes, vurderes og bekræftes. Så hvis du befinder dig på en bilfabrik, skal du være tålmodig med det tilsyneladende endeløse spørgeskemaer. Dit input kan gøre en stor forskel på, hvor glad du bliver for din næste Opel.


Enlarge

300.000 kilometer. Uden at flytte sig overhovedet

Downsizing er et enkelt koncept. I princippet betyder det at få en mindre motor til at gøre samme arbejde som en større. Nemt nok at sige. Faktum er, at en motor, der bliver presset til yderste grænse, bliver hurtigere slidt. Hos Opel har vi anvendt og fortsætter med at udvikle og anvende den nyeste teknologi for at undgå det. Alle vores ECOTEC®-motorer har 16-ventil teknologi, effektiviteten er optimeret gennem anvendelse af letvægtskomponenter, som hule knastaksler, og ved at mindske den indvendige friktion. De turboladede modeller viser endnu mere overbevisende "downsizing". Turboladeren giver mulighed for længere gearskifteområde, der reducerer brændstofforbruget, og gør det endnu sjovere at køre. I de kraftigste motorer anvendes oliekølede stempler, natrium-fyldte ventiler og andre teknologier udviklet til racerkørsel.

 

OK, det er teknologi udviklet til racerkørsel, men på vores testplatforme har vi pint og plaget den under forhold, der svarer til op til 300.000 kilometer. Resultatet er en motor, der ikke kun leverer, men også holder.