NY OPC ER DEN KRAFTIGSTE ASTRA NOGENSINDE.

Opel løfter nu sløret for OPC versionen af Astra GTC, der bliver den kraftigste Opel Astra version nogensinde.

04-11-2011

Ny OPC er den kraftigste Astra nogensinde
  • Ny kraftig version af Astra GTC: 2,0 liter turbobenzinmotor med direkte indsprøjtning
  • 206 kW/280 hk, 400 Nm, topfart på 250 km/t
  • High performance undervogn med spærredifferentiale og Brembo bremser

 

Rüsselsheim. Opel løfter nu sløret for OPC versionen af Astra GTC, der bliver den kraftigste Opel Astra version nogensinde. Motoren er en turboladet 2,0 liter med direkte indsprøjtning. Ydelsen er 206 kW/280 hk og drejningsmomentet er 400 Nm, hvilket er nok til at sikre Astra OPC en topfart på 250 km/t. Nyheden kommer på gaden sommer 2012.

 

Undervognen er opbygget, så kræfterne når asfalten på den mest optimale måde. Bilen er gennemtestet på Opels klassiske OPC manér – det vil sige med tusindvis af kilometers højfartskørsel på den berømte nordsløjfe på Nürburgring under ledelse af Joachim Winkelhock. Fundamentet bag køreegenskaberne hviler blandt andet på et forhjulsophæng med HiPerStrut (High Performance fjederben) som også benyttes på andre versioner af Astra GTC og på Insignia OPC. Ud over HiPerStrut affjedringen nyder Astra OPC godt af en sportslig variant af den adaptive FlexRide undervogn, hvor føreren kan vælge forskellige grader af skarphed i styringen og fasthed i affjedringen. Det sker ved at vælge mellem “Sport” eller “OPC” fra knapper på instrumentbordet. Oven i dette har Astra OPC spærredifferentiale for endnu bedre vejgreb ved høje hastigheder og under acceleration – også en fordel i vådt føre. Bremserne er fra Brembo, der også leverer bremserne til Insignia OPC og Corsa OPC.

 

Udvendigt har Astra OPC et endnu mere dynamisk udtryk end de øvrige GTC versioner med nye kofangere for og bag, sideskørter, en aerodynamisk spoiler over bagruden og to trapezformede udstødningsrør. Indvendig har Astra OPC særlige sportssæder, OPC rat og egne instrumenter.